21 Kasım 2025 Cuma

SC Vize Analizi (Ders Sınav Analizi)

SC Vize Analizi (Ders Sınav Analizi)

Bu sayfa siz öğrencilerimize vizenizin pek çok ayrıntısını sergiler.

Bu ders başarı analizi raporunun hazırlanması yine tam 1 günü aldı ve en az 8 saati de aşıyor.

Yükseltilmiş Sınıf Ort. 19,7 (10+ az) (Gerçekte ise : 14p)

En yüksek not : 57

En düşük not : 3 

(Boş kağıt yok)

Daha bir de notlar girilip kontrol edilecek... 

Hafıza olarak faydalanılması dileğiyle...

---

En kolay ders SC için 2025-2026 Güz analizi:

Başarı geçen seneye göre çok daha düşük.

Üstelik performansa göre herkese ek bir puan da verildi: Bu puanın sınıf ort. +5p kadar, kişiye göre ise +(2-10p) arasında değişiyor. 

4 kitabın her birinde 10 p geçene birer puanda ayrıca özel ek yapıldı.

  • Gerçek tablo (en altta*) böyle iken seçmeli derste gösterilen başarı (14p) ile zorunludan (PKT: 9p) sadece ~+5p kadar yukarıdadır. Sınıfın bu derse özel, sağladığı +5p başarısı da ayrıca desteklenerek bu yıla özgü tekrar performanslara göre (2-10p) kadar kişiye özel yükseltilmiştir.  Bknz. *Tablo 1. Gerçek ort. (kitaplara göre)

Bu kadar ek puan verildiği halde ort. böyle düşük!

  • Dersten sınavda alınabilen, derste verilenin ve beklenenin gerçekte ancak 1,4/10p veya 14/100p kadardır. 
  • Bu ek puanlarla ise ~1/5'i yani 1,97/10'u 19,7/100p kadar olmuştur. Halbuki gerçekte en az yine x4 katı kadar olmalıydı.   
  • Son durumda x2 katı yani ~4,0/10 olması yeterli gibi bir hale getirilmiştir. Bu not yükseltmenin kıymeti bilinmelidir. Aksi taktirde finalde geçilemez ise tekrar böyle bir artış uygulanmayacağından gelecekte kaybınız söz konusu olur.    
  • Son Ort: 19,7p/100p . Ort. artık en az 2 kat ~2,0x2=4,0p olmalıdır. (*OGRIS Ort. : ... / (22 öğrenci için ort. alır.) 
  • (Yani 21 giren var, kalan 1 kişi de bu *OGRIS ortalamasına katılıyor: (0 kişi zaten devamsız) ve (girmemiş yok).
  • Gerçek Ort: 19,7p/100p burada/blogta esas alınır. Çünkü 21 kişi sınava gerçekten giren öğrenci sayısıdır. 

---

21/11:

Dikkat!

  • 21 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
  • 1 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.
  • 0 kişi devamsızdır.

Sonuç:
  • Öğrenci ders kitaplarına alttaki kabul veya tercih sıralaması (2k, 1k, 3k,4k) yönelimindedir. Yani 2k gösterilen ilgide ve başarıda birinci seçilip en çok puan da (4,9p) ondan alınmış, 4k en sona bırakılıp, en az puanda (2,5p) ondan alınmıştır: 
  • Sınıf ort. kitap başına gerçekte ancak bu kadardır: (1k=4p; 2k=4,9p; 3k=2,9p; 4k=2,5p)=(14p) ve toplam puan da 14p çıkmaktadır.
  • Yani öğrencinin tercihlerde farklı bir kitap sıralaması içinde kalarak ama olabildiğince de dersi izleyerek (yine az odaklanarak) öylece kaldığı ve kitapları yeterince okumadığı/yani aslında derse de yeterince çalışmadığı anlaşılıyor. 

  • Gerçek tablo (en altta) böyle iken seçmeli derste gösterilen başarı (14p) ile zorunludan (PKT: 9p) sadece ~+5p kadar yukarıdadır. Sınıfın bu derse özel, sağladığı +5p başarısı da ayrıca desteklenerek bu yıla özgü tekrar performanslara göre (2-10p) kadar kişiye özel yükseltilmiştir.     

  • Tablo 1. Gerçek ort. (kitaplara göre)





  • O yüzden de sınıf ort. performansı düşük kalmasın diye kişiye özel performanslara göre bazı ek puanlar verilmiş, Son toplam ort. : 19,7p/100 (21 kişide) 18,8p/100 (22 kişide) olmuştur.  
  • Dersten sınavda alınabilen, derste verilenin ve beklenenin gerçekte ancak 1,4/10p veya 14/100p kadardır. 
  • Bu ek puanlarla ~1/5'i yani 1,97/10'u 19,7/100p kadar olmuştur. Halbuki gerçekte en az yine x4 katı kadar olmalıydı.   
  • Son durumda x2 katı yani ~4,0/10 olması yeterli gibi bir hale getirilmiştir. Bu not yükseltmenin kıymeti bilinmelidir. Aksi taktirde finalde geçilemez ise tekrar böyle bir artış uygulanmayacağından gelecekte kaybınız söz konusu olur.    
  • Son Ort: 19,7p/100p . Ort. artık en az 2 kat ~2,0x2=4,0p olmalıdır. (*OGRIS Ort. : 19,7 / (22 öğrenci için ort. alır.) 
  • (Yani 21 giren var, kalan 1 kişi de bu *OGRIS ortalamasına katılıyor: (0 kişi zaten devamsız) ve (girmemiş yok).
  • Gerçek Ort: 19,7p/100p burada/blogta esas alınır. Çünkü 21 kişi sınava gerçekten giren öğrenci sayısıdır. Bu girenler üzerinden (Ör: İçlerinden 4 tanesi 10-, yani 10p altında almış, bu öğr.de ortalamayı biraz düşürmüş oluyor ve yani sayılıyorlar, diğerleri ise 10+ yani 10p ve üstünde alanlar). 
  • Yani artık finalde başarının gelebilmesi için öğrencinin tüm bu kitaplarda yine izleme/çalışma/kavrayış performansını (bu tercih sırasında kalsa da) en az x2 kat arttırması şarttır!

---

Sınavdaki halinizin özeti

Sınav sonucu-Dikkat!

  • 21 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
  • 0 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.
  • 0 kişi devamsızdır.

İçindekiler

1.Verdiğiniz yanıtlardaki ilginç yanlış anlaşılmalar/atlamalar, 

Artık bunları düzeltin:

2.Alttan alanların mevcut durumu 

3. (2s) deri ilk kez alanların durumu

4.Sınavdan erken çıkan kitleye, 

5.Sınavdaki Kurallar Arasına Eklenen Yeni/Güncel/Standartlaşacak Beklentiler:

6.Yakın Gelecek

7. Yükseltilmiş Sınıf Ort. 19,7 (10+ az) (Gerçekte ise : 14p)

8.Öğr. Beklediği Not / Aldığı Not = Yakınsama

9.Derse ve Kitaba göre Sınıf Ort.

10. Kitaplara göre başarı sıralaması:

11. Bilgilendirme (Ek puan genelde kullanılmaz, bu dersin zorluğu nedeniyle şöyle kullanıldı):


---

1.Verdiğiniz yanıtlardaki ilginç yanlış anlaşılmalar/atlamalar, 

Artık bunları düzeltin:


Yanıtladığınız soru no ve şıkları belirtin. Her sorunun 

Kitaptaki bölümünü değil, o size bilgi için verildi, 

bana niye onu tekrar ediyorsunuz?


Her sorunun numarası sıradan verildiğine ve tek olduğunda göre yanıtlarınızda onu belirttiğinizde karışmaz, hala niye kitap ve bölümlerini de belirtiyorsunuz?

Bu gereksiz.

Size sadece soru no + şıklarını ( o da eğer varsa) belirtin dendi, 

siz ne kadar farklı ve gereksiz şeyler algılıyor/anlıyorsunuz...

Gereksizleri şeyler yapacağınıza gerekli ve üstelik vurgulanmaya bile gerek olmayan noktaları algılayıp, karışıklığı önlemeniz beklenirken, daha çok karışıklık ve meşguliyet yaratıp iyice dağılıyorsunuz.

Beklenen notu yazın, tekrarda bıktırdınız. Sınavdan çıkınca da artık bu konu gibi önemli bir sorun olmadıkça da dönüp soru sormayın. Sınava başlamadan kuralları uygulayın bir de teslimi yapmadan kontrolde atlamayın.

Bu sınav düzenini korunarak sürdürülecektir, kuralları/usulü kavrayıp, sormayın/alışın.

---

2.Alttan alanların mevcut durumu 

Alttan alan yok

Eğer seneye kalan olursa, durumu daha zor olur!

---

3. (2s) ders ilk kez alındı

Kalan olursa (2s), blog/lardaki bölüm hafızasından yararlanmayı da bu kez denersiniz...

Soruların nereden nasıl geldiğine de biraz daha aşinalıklarınız olur. Sürekli genelleme sakın yapmayın, çoğunluğunu onu artık bırakıyor. Biraz daha çalışıp dersi dinleyen ilk 7 bu kez başarılı olma yolunu tutturdu.

---

4.Sınavdan erken çıkan kitleye; 

(Ortalama yanıtlardaki avam tarzı)

Genelleme hastalığı: 

Yanıtları genelleme olan ... soruları karıştırıp duran... 

Az soru yapmışsanız, her soruda ilgili bir genelleme içindeyseniz taş çatlasa ancak 1p almayı da göze almışınız demektir. 

Öyle 40 gibi bir notu hedefleyip, erken çıkmayın da, biraz daha soruları okuyup, dersin konularını kafanızda sorgulayın.

Erken çıkma: 

Bazısı artık sürekli genellemeden de vazgeçerek, bilmediği sorulara dokunmadan çıkıyor.

Kendine 19. sorudan faydalanıp soru dahi sormuyor... Çok düşündürücü... Yani hiç çalışmamış. 

Erken çıkma dersin konularına da odaklanamadığınızın açık ifadesidir. 

Okuma sorunu + Disiplinsizlik ve Odaklanma eksikliği: 

Erken çıkma soruların hakkını hiç verememektir. O yüzden de artık FB de soruların azaltılmasına da hazır hale gelin.

---

Sor ve yanıtla demişiz: 

(sınıfın ancak 6/21 i) 6 öğrenci bu en kolay 19. soruya/konuya temas edebilmiş.

Çoğu ise soruya dokunamıyor bile? 

Boş yanıt veriyor, erken çıkıyor, niye burada olduğuna dair hiç bir fikride mi yok?.. 

---

2s+ İnsan kaynaklarında (eğitim-öğretimde) sıkıntıları aşma eğilimine girmiş:

Cümle kurarken kulağı tersten tutanlar azalıyor.

Gelecekte bu meslek alanında diploma alacaksınız ve gerçek hayatta sorunlara verdiğiniz yanıtlarda işi artık sallama noktasına götürmeyeceğinizi düşünmeye başlayabiliyoruz. 

Yine de ne yazık ki bu tür çok tehlikeli olabilecek plancıların bazılarının da aranızda yetişiyor, bunun da olduğunu biliyoruz. Bazı kağıtlar halen bunu birer göstergesi oluyor... Üretimde defo riski malzemede hatta hammaddede başlıyor, unutmayın! Kalite kontrolde ayıklanmayı da gerektiren konular bunlar... 

19 soruda bu kez her kağıdı kitap kitap okuyarak kağıt çevirmeyi biraz daha azalttım. Buna gerek bırakmayan daha sade ve yerinde doğru (ve yeterli) yanıtlar vermenizi artık bekliyorum. Konuları da karıştırmadan ayrıştırarak... Artık kağıtların 1.sınıfa nazaran bu konuda biraz daha az sorun yaratmadığı da söylenebilir. 

Kağıtları herkeste aynı soruyu okuyacak şekilde değil de, artık 4 kez de okumaya hatta sadece bakmaya bile değmeyecek kağıtları daha hızlı bir şekilde okuyacak noktadayız. 

Boş ve silik yazılı kağıtlar için de bir şey yapılamaz...

Tükenmez kalem her zaman 3-5p fazla alır.  

---

5.Sınavdaki Kurallar Arasına Eklenen Yeni/Güncel/Standartlaşacak Beklentiler:


Kurallara yazılıdır, uyulması beklenir, yoksa zaman kaybı da yaratacağından ek olarak artık şunlara da uyulması uygun olacaktır.


Özellikle her kağıdın her sayfasında üst ortaya isim yazın ki e-kayıtlarda atlanmadan/aranmadan/karışmadan o da geçsin.


2 kağıt verenlerde;


Zımba sol köşeye geliyor, 

yer mi yok ki oraya da yazıyorsunuz, köşelere yanıt yazmayın.


Özellikle her kağıdın her sayfasında üst ortaya isim yazın ki sayfa çevirip isminizi aramayalım, sorular tüm sınıfın tek tek okunuyor, bana değerlendirmelerde geciktirici ek  zorluklar yaşatmayın. 

Genel durumunuz çok düşündürücü...

---

6.Yakın Gelecek

FB/Finallerde soruların azaltılmasına da hazır bir hale gelin.

Gelecek senelerde bu vizedeki gibi bir daha ek puanda yok, o yüzden kalmayın. 

---

7. Sınıf ort. ~19,7p (10p+ fazla)

En yüksek not : 57

En düşük not  : 3 

(Boş kağıt yok)


İlk sıralamaya giren 6 öğrenci notu: 21+p= 21-57p

57 +

54 +

39 +

32 (Çok Yakın)

23 (Umutlu)

21 (Umutlu)

Sonraki 12'e giren öğrenci notu aralığı: 10p+=18-10p

Onlar da vazgeçmesinler. Seneye daha zor, yani ek puan yok!

Ayrıca bu hafta sonu da kongreye katılanlara özel bir destek var.

Üstelik bu destek geçen seneden kalanlara özel olarak genişletildi.

Bknz. Duyurular veya Kısaca Altta:

---

Tekrar Alanlara

Bu şans, tekrarlı dersleri olanlara bu döneme (sadece bu hafta sonuna özel) 2s/3s için de FB sınavlarında geçerli olacak şekilde ayrıca verilmiştir. Kaçırmayınız!

---

Devamsızlar

Devamsızlıklarınız 9h ile arttı, 4 hafta ile sınıra gelenleriniz bile var!

Size öze İlk ve Son Çare duyurusu alttadır.

---

Bir Etkinlikte Açılış Konuşması ve Bildiri Sunumu 

Ayrıca bir kongre var. Bu etkinlikte de size bir Açılış Konuşması ve ek olarak aynı gün (bu 21 Kasım - C.tesi) bir de Bildiri Sunumu var.

---

Bu ve Gelecek Döneme Sürpriz Proje Hazırlıkları

Bu ve Gelecek Döneme Sürpriz Proje Hazırlıklarına da başladık, 

kervana gecikmeden katılanlara başka sürprizlere de açık olsun.

---

Güncel

Açılış Oturumu Konuşması ve Danışma Kurulu Üyeliği...

---

---


Diğerleri 21-17=4 öğr. -10p altındalar.


---


8.Öğr. Beklediği Not / Aldığı Not = Yakınsama

Tahminde bulunan 17k var, 

onların tahminleri de ort. 26p ve gerçek 14p yani ort. 1,34 katı hatalı ve yukarıda tahmin mesafesinde kalıyorlar.

Tahminde bulunmayan sadece 4k var, 


İlk 6'ya girenlerde bazılarının 

Bek. Notun Gerçeğe Yakınsamasındaki Başarı Sıralaması:

x1,11-1,7 arasında değişebiliyor. 

(Çoğunluk ise salonu erkenden terk etmenin ötesinde yetersiz hatta boş kağıtlarında bile halen fazla tahminde bulunmakta ısrarlı...)

x3,13 hatalı tahmin olan bile var,  18. olmuş (En fazla olan tahmin).

x0,42 ile altta kalmış 14. olmuş (En az eksik bilen)

Tam bilen de 1 kişi.

x1,0 katı yukarıda kalmış 10. olmuş (Tam bilen)



---


9.Derse ve Kitaba göre Sınıf Ort.

Dersin Sınıf Ort. ~14 (10p+'dan fazla) (Genel olarak kötü, ama PKT'den de bu yıl 5p yukarıda)

En yüksek not : 57

En düşük not  : 3 

(Boş kağıt yok)


Kitaba göre Sınıf Ort.:

Kitaplardan/Dersten Başarının/Kullanımın/Anlaşılırlığın/Faydalanmanın Yorumlaması:
  1. +Dersin 2k-Vizede 1. sırada yani en yüksek başarı sağlayan temel bir kitap olmuştur (ŞC_Yzrlr: AA+AU) Bu yıl hakkı iade edilmiş.
  2. +Dersin 1k-Vizede 2.kitap şeklinde yine dikkate alınıp bir başarı kaynağınız da olabilmiş, güzel (ŞC-pdf) 
  3. -Dersin 3.kitap Vizede daha (3.) düşük bir başarı kaynağı olmuş ve az kullanılmış  sayılır ama böyle vazgeçilmemelidir, sıkıntılı durum... (TBEC).
  4. +Dersin 4.kitap Vizede (4.) en düşük (TCJ) (4.) en düşük başarı ile geriye düşmüş, anlaşılan çok ilgilenilmemiş, ama bundan da yine bu kadar vazgeçilmemelidir, son derece düşündürücü...  
Her kitaba kendi içinde verilen değeri, öğrencinin tercihine göre tekrar yorumlanmıştır:
1k+2k : + göreceli iyi bir not ve çalışma aracı olma yolunda
3k+4k : -  göreceli geri plana bırakılmış olması belki anlaşılır ama çokta iyi değil, bu kadar da vazgeçilirse başarı gelmez! Ek puanlar da artık verilEmez! 

Sonuç:
  • Öğrencinin ders kitaplarına alttaki kabul veya tercih sıralaması (2k,1k,3k,4k) yöneliminde (%75 doğruya yakın bir sıralama içinde kalsa da) yeterli önemi veremeyişi puanlardan ortaya çıkıyor. Kitap başı puanlar x2(yüksltlmş)-4(gerçek) kat arttırılmalıdır.
  • Sadece dersi izleyerek (yani birazcık odaklanarak) öylece kalındığı ve kitaplar hiç okumadığı/yani aslında derse pek çalışmadığı anlaşılıyor. O yüzden de sınıf performansı yetersiz/düşük: 
  • Derste verilenin ve beklenenin ancak 1/10'u kadar. Halbuki en az 4/10 olmalı. 
  • Ort: 14p/100p . Halbuki en az 14x3=42p hatta 14x4=56p olmalıydı.
  • Yani başarının gelebilmesi için öğrencinin tüm bu kitaplarda yine izleme/çalışma/kavrayış performansını (bu tercih sırasında kalarak) en az x3 kat arttırması şarttır!
---

*1 1k 5s 25p (üzerinden): 4p (~0,6/10 = ~4p/25p başarı) 

2 2k 5s 25p (üzerinden): 4,9p (~1,9/10 = ~4,9p/25p başarı)      Top. 8,9p /10p


2 3k 5s 30p (üzerinden): 2,9p (~1,45//10 = 2,9p/20p başarı)  Top.  11,8

3 4k 5s 20p (üzerinden): 2,5p (~1,25/15p = 2,5p/30p başarı)  Top.   14,3


Boş kağıt yok


*1k en basit bilinmesi gereken şeyleri kapsar ve rahat puan alınmalıdır, derslerde verilenin ancak yüzde ondört kadarını sınavda geri alabilmek mümkün oldu. Bu en az 3-4'e katlanmalıydı. En temel 1. kitapta bilgi ve başarı için yetmez.

Diğer üçünden de bari %10'u geçin. O da ancak birkaç kişiyle mümkün olabiliyor.

4 kitapta %10'u 10p'ı geçen yok.

Ama 3 kitapta %10'u 10p'ı geçen var 2 kişi. (1,2,3k) (1,3,4k) Onlar başarılılar

Sadece 1 kitapta %10'u 10p'ı geçen ise var ama o da 1 kişi. (1k) O da başarılı.

Başkada yok


Bu başarıyı çoğunluk sağlayamadığı için kaybediyor.

Dört seçenek yani 4 kitap daha az kitaptan size daha iyi geliyor olacak hep.

Başarı için her kitaptan 1/4 kadar geri dönüş olmalı ki bilgi ve beceriler gerçekte beklenilene göre artsın.

---

10. Kitaplara göre başarı sıralaması*:

1 kitapta 10p+ geçen sadece 3k var.

2. kitapta 10p+ geçen sadece 1k var.

3. kitapta 10p+ geçen sadece 2k var.

4. kitapta 10p+ geçen sadece 1k var.

*Her kitap faklı kişilere hitap edebiliyor. Çok kitapla performans sağlayanlara 1-3p ek not verilmiştir.

**Herkese sınav başarısıyla orantılı olarak +2-10p kanaat notu da ayrıca ilave edilmiştir:

---

11. Bilgilendirme (Ek puan genelde kullanılmaz, bu dersin ilk kez alınıyor olması nedeniyle şöyle kullanıldı):

Özetle şöyle anlatılmıştı:

Yükseltilmiş Sınıf Ort. 19,7 (10+ az) (Gerçekte ise : 14p)

*Her kitap faklı kişilere hitap edebiliyor. Çok kitapla performans sağlayanlara 1-3p ek not verilmiştir.

**Herkese sınav başarısıyla orantılı olarak +2-10p kanaat notu da ayrıca ilave edilmiştir:

---

Genelde tüm derslerde izlenecek en + zorlamalı yol:

(Bu derste kullanılmadı)

Öğrencinin aldığı nota göre kademeli 0-5p arasında bir kanaat notu şöyle kullanılabilir:

10p+ +1p getirir.

15p+ +2p getirir.

20p+ +3p getirir.

25p+ +4p getirir.

30p+ +5p getirir.


30+ +6p getirir. Gerekirse Kullanılabilir...

35+ +7p getirir. Gerekirse Kullanılabilir...

40+ +8p getirir. Gerekirse Kullanılabilir...


Bu dönem bu derste (SC) finalde izlenebilecek yol:


10- +1p getirir. Finalde halen ve genellikle proje yapabilecek olanlara kullanılabilir!

10+ +2p getirir. Finalde halen ve genellikle proje yapabilecek olanlara kullanılabilir!

15+ +3p getirir. Finalde halen ve genellikle proje yapabilecek olanlara kullanılabilir!

20+ +4p getirir. Finalde halen ve genellikle proje yapabilecek olanlara kullanılabilir!

25+ +5p getirir. Finalde halen ve genellikle proje yapabilecek olanlara kullanılabilir!

Vize döneminde (18.11.2025) T-2209-A Proje teslimi yapamayanlardan finalde de geri alınır!

30+ +6p getirir. Kullanılamadı...

35+ +7p getirir. Kullanılamadı...

40+ +8p getirir. Kullanılamadı...


---


12. Zorluk derecesine göre dersler

Teorik Dersler Sıralı (zordan kolaya) : İÇH/PKT/İYE/SP1/SP2/SC dersi

Sıralı [sıra no (ort+ büyükse)] : 

[4(50+)/3(45+)/2(40+)/1(35+)/-1(30+)/-2(25+)/-3(20+)]/-4(Sınıf ort.<20)

2025-2026 Güz: pkt 9 / sp1 9 / sc 14g-19y

g:gerçek

y:yükseltilmişi

---

Teorik Dersler Sıralı (zordan kolaya) alttaki gibi ayrı birer başarı grubuna baz alınacak olursak; hangi derslerden nasıl bir başarıyla geçebilecekleri de belki dersler üzerinden (yani dersteki  mesleki bilginin/içeriğin/kavrayışın/çıkarımların/yorumlamalarının getirebileceği) zorlukların karşılaştırması olarak biraz daha rahat anlaşılabilir. 

-3.En Başarısızlara; SC 

başarı sağlayacak düzeyi rahat yakalatabilir yani daha çok hitap edebilir, sadece bu seçmeli dersi belki geçebilirler.

--2.Başarısızlara; SP2 ve SC 

başarı sağlayacak düzeyi rahat yakalatabilir yani daha çok hitap edebilir, bu 2 dersi belki geçebilirler.

-1.Başarıyı arayanlara; SP1,SP2,SC 

başarı sağlayacak düzeyi rahat yakalatabilir yani daha çok hitap edebilir, bu 3 dersi geçebilirler. 

+1.Başarıyı yakalama potansiyeli taşıyanlara;

İYE,SP1,SP2,SC,

başarı sağlayacak düzeyi rahat yakalatabilir yani daha çok hitap edebilir, bu 4 dersi de geçebilirler. 


+2.Başarıyı yakalayanlara;
PKT,İYE,SP1,SP2,SC, 
başarı sağlayacak düzeyi rahat yakalatabilir yani daha çok hitap edebilir, bu 5 dersi de rahat geçebilirler. 

+3.Başarıyı sürdürebilenlere;
İÇH,PKT,İYE,SP1,SP2,SC,
başarı sağlayacak düzeyi rahat yakalatabilir yani daha çok hitap edebilir, tüm bu dersleri çok rahat geçerler. 

---

3+3 kademeli "düzey okumalı çabayı derecelendirme"/"doğru bir strateji ile başarı":


---3.En Başarısızlara;

Sınıfın en başarılı 3 öğrencisi bile bu genel/kaba sınıflamada yine en sonda kalıyor:

Okumamaya devam edin, dersin en önemli bilgilerinden kopuk, genellenmiş yanıtlar bile veremeyenlere lafın özü, bu gidişle siz bile kalmaktan kurtulamazsınız.

Teorik 6 dersimin ort. 20+ üstüne çıkmalı ki, başarıyı bulmak üzere kendinize sınıfta bir yer edinmiş olasınız, turist modundan kurtulmalısınız.

(SC dersi sınıf ort. bu yıl 2025-2026 ucundan ancak bunu yakalayabiliyor..)


--2.Başarısızlara;

Okuyup ama karıştıranlara özet çıkarıp çok daha düzenli çalışın! Yoksa işiniz hala zor.

Teorik 6 dersimin ort. 25+ üstüne çıkmalı ki, başarıyla buluşmaya değer çabalara kavuşulsun. Final artık son şansınız.

(SC dersinde sınıfta 6 kişi >21+ notları yükseltildiği için bu yıl 2025-2026 ucundan ancak bunu yakalayabiliyor... Yükseltilmeseydi 4 kişi yakalayabiliyor olurdu...) (İşte o dört kişi ilk sıralarda kalmayı koruyarak performanslarını üst kademeye -1 e doğru yani 2.s bahara belki "başarıyı arayanlara" çekeceklerdir. Ama İÇH en zor derstir, şakaya bile gelmez!)

(Diğerleri ise artık hiç notta yükseltilmeden "en başarısızlardan" sıyrılıp, önce buraya/bu kademeye gelmeliler, ancak ondan sonra "başarıyı arayanlara" belki ancak 3.sınıfta geçebilirler...)

(Burada/bu kademede olupta sadece proje yapanlara bir derste +10p daha verilecektir.)


-1.Başarıyı arayanlara;

Akıl yürütüp sorulara birazık temas sağlayarak yanıt bulanlara, disiplinli ve tekrar okumalar sağlayıp geçer notları toparlayın.

Teorik 6 dersimin ort. 30+ üstüne çıkmalı ki başarıyı kucaklamaya hazır hale gelebilmiş olunsun.

(2.s bahara "başarıyı arayanlara" çıkanlara vizede +5p daha verilecektir.)

(Ayrıca hem onlara hem de diğerlerinden sadece proje yapanlara bir derste +10p daha verilecektir.)

---


+1.Başarıyı yakalama potansiyeli taşıyanlara;

Sorunun özünü/yerini hiç ıskalamayın, 

Size de özetler, tekrarlar, derse hazırlık ve katılım halen şart.

Teorik 6 dersimin ort. 35+ üstüne çıkmalı ki sınıfa nazaran başarı garanti olsun.

(2.s bahara "başarıyı yakalama potansiyeli taşıyanlara" çıkanlara vizede +10p daha verilecektir.)

(Ayrıca hem onlara hem de diğerlerinden sadece proje yapanlara bir derste +10p daha verilecektir.)

---


++2.Başarıyı yakalayanlara;

Tempoyu koruyun ama kendinize de aşırı güvenmeyin, süreçlere daha kaliteli bir yaklaşım sağlayın. 

Teorik 6 dersimin ort. 40+ üstüne çıkmalı ki başarı artık kalıcı olsun.


+++3.Başarıyı sürdürebilenlere;

Tempoyu arttırın kendinizi daha çok geliştirin, süreçleri aşın ve çok daha kaliteli özgün bir yaklaşım sağlayın. 

Teorik 6 dersimin ort. 45-50+ üstüne çıkmalı ki başarınız ikna edici olsun.


---


++++4.Artık gerçekten başarılı  

Sınıfın gelebileceği zirve 4 senede belki en çok bu kadar gelişebilir, 

mevcut süreçleri aşmak için çok daha kaliteli çalışmak ve özgün bir yaklaşım bulmak şart.

Teorik 6 dersimin ort. 50+ üstüne çıkarsa başarınız size projeleri tamamlatır.

Yoksa çok ikna edici de olamazsınız.


---

Anahtar

SC Vize Analizi,2025-2026,2025-2026 Güz,VFB,Vizeler,Dersler,Karşılaştırma,Ders Sınav Analizi,Başarı,Gelecek,Strateji,Kitap,Puan,Ortalama,Öneri,Sınav,


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Devamsızlıklar ve Tekrar Alanlara Çare / Bir Etkinlikte Açılış Konuşması ve Bildiri Sunumu / Bu ve Gelecek Döneme Sürpriz Proje Hazırlıkları

Devamsızlıklar ve Tekrar Alanlara Çare / Bir Etkinlikte Açılış Konuşması ve Bildiri Sunumu / Bu ve Gelecek Döneme Sürpriz Proje Hazırlıkları...