14 Kasım 2025 Cuma

PKT Vize Analizi (Ders Sınav Analizi)

PKT Vize Analizi (Ders Sınav Analizi)

Bu sayfa siz öğrencilerimize vizenizin pek çok ayrıntısını sergiler.

Bu ders başarı analizi raporunun hazırlanması tam 1 günü aldı ve en az 10 saati de aşıyor.

Daha bir de notlar girilip kontrol edilecek... 

Hafıza olarak faydalanılması dileğiyle...

---

İÇH tan sonra gelen en zor 2. ders PKT için 2025-2026 Güz analizi:

Başarı geçen seneye göre çok daha düşük

Üstelik ek bir puan: +5p'da verildiği halde durum böyle.

---

Sınavdaki halinizin özeti

Sınav sonucu-Dikkat!

  • 27 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
  • 6 kişi sınava girmedi olarak işaretlenmiştir.
  • 0 kişi devamsızdır.

İçindekiler

1.Verdiğiniz yanıtlardaki ilginç yanlış anlaşılmalar/atlamalar, 

Artık bunları düzeltin:

2.Alttan alanların mevcut durumu 

3. (2s) deri ilk kez alanların durumu

4.Sınavdan erken çıkan kitleye, 

5.Sınavdaki Kurallar Arasına Eklenen Yeni/Güncel/Standartlaşacak Beklentiler:

6.Yakın Gelecek

7. Sınıf ort. 9,26 (10- çok çok az)

8.Öğr. Beklediği Not / Aldığı Not = Yakınsama

9.Derse ve Kitaba göre Sınıf Ort.

10. Kitaplara göre başarı sıralaması:

11. Bilgilendirme (Ek puan genelde kullanılmaz, bu dersin zorluğu nedeniyle şöyle kullanıldı):


---

1.Verdiğiniz yanıtlardaki ilginç yanlış anlaşılmalar/atlamalar, 

Artık bunları düzeltin:


Yanıtladığınız soru no ve şıkları belirtin. Her sorunun 

Kitaptaki bölümünü değil, o size bilgi için verildi, 

bana niye onu tekrar ediyorsunuz?


Her sorunun numarası sıradan verildiğine ve tek olduğunda göre yanıtlarınızda onu belirttiğinizde karışmaz, hala niye kitap ve bölümlerini de belirtiyorsunuz?

Bu gereksiz.

Size sadece soru no + şıklarını ( o da eğer varsa) belirtin dendi, 

siz ne kadar farklı ve gereksiz şeyler algılıyor/anlıyorsunuz...

Gereksizleri şeyler yapacağınıza gerekli ve üstelik vurgulanmaya bile gerek olmayan noktaları algılayıp, karışıklığı önlemeniz beklenirken, daha çok karışıklık ve meşguliyet yaratıp iyice dağılıyorsunuz.


Beklenen notu yazın, tekrarda bıktırdınız. Sınavdan çıkınca da artık bu konu gibi önemli bir sorun olmadıkça da dönüp soru sormayın. Sınava başlamadan kuralları uygulayın bir de teslimi yapmadan kontrolde atlamayın.


Bu sınav düzenini korunarak sürdürülecektir, kuralları/usulü kavrayıp, sormayın/alışın.


---


2.Alttan alanların mevcut durumu 


Alttan alanlar (3s) yine bir facia, 

geçen sene vizede sorulan soruların çoğu ile karşılaştığınız halde hiç birine çalışmamışsınız...


---


3. (2s) deri ilk kez alanların durumu


(2s), blog/lardaki bölüm hafızasından yararlanmayı dahi denememişler...


Soruların nereden geldiğine bile aşinalıkları yok. Genelleme yapmayı yeğliyorlar, çoğunluk onu bile beceremiyor. Biraz daha çalışan dersi dinleyen ilk 7'nin durumu ise altlarda açıklandığı gibi halen oldukça düşündürücü...


---


4.Sınavdan erken çıkan kitleye; 


Ortalama yanıtlardaki avam tarzı:


Yanıtlarınızın çoğu genelleme, dolayısıyla az soru da yapmışsanız, her soruda bu tür ilgili genelleme ise taş çatlasa ancak 1p almayı göze almışınız demektir. Öyle 40 gibi bir notu hedefleyip, öyle erken çıkmayın da, biraz daha soruları okuyup, kafanızda sorgulayın.


Okuma sorunu + Disiplinsizlik ve Odaklanma eksikliği: 

Erken çıkma dersin konularına da odaklanamadığınızın açık ifadesidir. Soruların hakkını hiç verememektir. O yüzden de artık FB de soruların azaltılmasına da hazır hale gelin.


Genelleme hastalığı: 

1.soruda; Planlamanın amacı vs. genelleme ile geçiştirilmiş, halbuki ayrıntılı bir soru ama okuma yetersizliklerinden yanıt hala dersi alttan alanlarda bile atlanılıyor, sınıfta sadece bir kişi o da 1s nokta atışı ile tam puan alacak şekilde kitabı okuyor!

(Öğr. Plancı profili): (sınıfın 1/3 ü) 9 öğrenci bu en mesleki ilk soruya/konuya dahi dokunamıyor bile? Boş yanıt veriyor, erken çıkıyor, niye burada olduğuna dair hiç bir fikride mi yok?.. 


İnsan kaynaklarında (eğitim-öğretimde) sıkıntı:

Cümle kurarken kulağı tersten tutanlar, belli ki gelecekte bu meslek alanında diploma alacak olsalar bile gerçek hayatta da yanıtlarında işi sallama noktasına kadar vardırabilirler. Bu çok tehlikeli olabilecek plancılar da yetişiyor olduğumuzun bir göstergesi... Üretimde defo riski malzemede hatta hammaddede başlıyor, unutmayın! Kalite kontrolde ayıklanmayı da gerektiren konular bunlar... 


18 soruda 18x27 kez kağıt çevirmeye bile gerek bırakmayan durumlar yarattığınızın farkında mısınız?


---


5.Sınavdaki Kurallar Arasına Eklenen Yeni/Güncel/Standartlaşacak Beklentiler:


Kurallara yazılıdır, uyulması beklenir, yoksa zaman kaybı da yaratacağından 

ek olarak artık şunlara da uyulması uygun olacaktır.


Özellikle her kağıdın her sayfasında üst ortaya isim yazın ki e-kayıtlarda atlanmadan/aranmadan/karışmadan o da geçsin.


2 kağıt verenlerde;


Zımba sol köşeye geliyor, 

yer mi yok ki oraya da yazıyorsunuz, köşelere yanıt yazmayın.


Özellikle her kağıdın her sayfasında üst ortaya isim yazın ki sayfa çevirip isminizi aramayalım, sorular tüm sınıfın tek tek okunuyor, bana değerlendirmelerde geciktirici ek  zorluklar yaşatmayın. 


Genel durumunuz çok düşündürücü...


---


6.Yakın Gelecek


FB/Finallerde soruların azaltılmasına da hazır bir hale gelin.


---


7. Sınıf ort. ~9 (10- çok çok az)

En yüksek not : 25

En düşük not  : 0 (Boş kağıt)


İlk 4. sıralamaya giren 4k nin notu: 25-20p

25 

24 

23 

20 


Sonraki 3 e giren 6k nin notu: 17-10p

17 

15 

10 (4 kişi)


---


Diğerleri 27-10=17 öğr. -10p altındalar.


---


8.Öğr. Beklediği Not / Aldığı Not = Yakınsama

Tahminde bulunan sadece 17k var, 

onların tahminleri de ort. x1/3 katı hatalı tahmin mesafesinde kalıyor.


İlk 12'ye girenlerde bazılarının 

Bek. Notun Gerçeğe Yakınsamasındaki Başarı Sıralaması:

(Çoğunluk salonu erenden terk etmenin ötesinde yetersiz hatta boş kağıtlarında bile halen fazla tahminde bulunmakta ısrarlı...)


x0,6 katı altta kalmış 13. olmuş (Eksik bilen)


x1,0 katı yukarıda kalmış 10. olmuş (Tam bilen)


x1,5 katı yukarıda kalmış 8. olmuş (Fazla bilen)

x2,3 katı yukarıda kalmış 2. olmuş

x2,5 katı yukarıda kalmış 3. olmuş

x2,5 katı yukarıda kalmış 4. olmuş

x2,6 katı yukarıda kalmış 1. olmuş


x7,5 katı yukarıda kalmış 23. olmuş (En fazla hatalı olan)


---


9.Derse ve Kitaba göre Sınıf Ort.

Sınıf ort. ~9 (10- çok çok az)


*1 1k 5s 30p (üzerinden): 4,1p (~1/10 3/30 başarı) 

4 2k 5s 20p (üzerinden): 1,1p (~1/25 başarı) Top. 5,2


2 3k 5s 30p (üzerinden): 2p (~1/15 başarı) Top. 7,x 

3 4k 5s 20p (üzerinden): 2p (~1/15 başarı) Top. 9,x


Boş kağıt 0p aldı.


*1k en basit bilinmesi gereken şeyler dahi bilinemiyor, söylenecek hiçbir söz kalmıyor,  derslerde verilenin ancak onda birini alabilmek mümkün oluyor. Bu en az 4'e katlanmalıydı ki en temel 1. kitap ile başarı getirebilsin. Bunu yapamayacaksınız diye dört kitap var, diğer üçünden de bari %10'u geçin. O da ancak birkaç kişiyle mümkün olabiliyor.

Yine de en başarılı kitap bu.

Diğerleri daha kötü.

Bknz. 9.Kitap ort p. (ilgi ve başarı oranlarını sergiliyor) 


---


10. Kitaplara göre başarı sıralaması:


1 kitapta 10p+ geçen sadece 3k var.

2. kitapta 10p+ geçen yok.

3. kitapta 10p+ geçen yok.

4. kitapta 10p+ geçen yok.


*Herkese sınav başarısıyla orantılı olarak +5p kanaat notu da ayrıca ilave edilmiştir:

4 kitapta birden 20p+ geçen sadece 4k var. 

4 kitapta birden 15p+ geçen sadece 5k var.

4 kitapta birden 10p+ geçen sadece 11k var.


---


11. Bilgilendirme (Ek puan genelde kullanılmaz, bu dersin zorluğu nedeniyle şöyle kullanıldı):


Genelde tüm derslerde izlenecek en + zorlamalı yol:

Öğrencinin aldığı nota göre kademeli 0-5p arasında bir kanaat notu şöyle kullanılabilir:

10p+ +1p getirir.

15p+ +2p getirir.

20p+ +3p getirir.

25p+ +4p getirir.

30p+ +5p getirir.


30+ +6p getirir. Gerekirse Kullanılabilir...

35+ +7p getirir. Gerekirse Kullanılabilir...

40+ +8p getirir. Gerekirse Kullanılabilir...


Bu dönem bu derste (PKT) izlenen yol:


10- +1p getirir. Vizede halen ve genellikle proje yapabilecek olanlara kullanılabilir!

10+ +2p getirir. Vizede halen ve genellikle proje yapabilecek olanlara kullanılabilir!

15+ +3p getirir. Vizede halen ve genellikle proje yapabilecek olanlara kullanılabilir!

20+ +4p getirir. Vizede halen ve genellikle proje yapabilecek olanlara kullanılabilir!

25+ +5p getirir. Vizede halen ve genellikle proje yapabilecek olanlara kullanılabilir!

Vize döneminde (18.11.2025) T-2209-A Proje teslimi yapamayanlardan finalde de geri alınır!

30+ +6p getirir. Kullanılamadı...

35+ +7p getirir. Kullanılamadı...

40+ +8p getirir. Kullanılamadı...


---


12. Zorluk derecesine göre dersler

Sıralı (zordan kolaya) : İÇH/PKT/İYE/SP1/SP2/SC dersi

Sıralı (sıra no(ort+ büyükse) : 

4(50+)/3(45+)/2(40+)/1(35+)/-1(30+)/-2(25+)/-3(20+)/-4(Sınıf ort.<20)


3+3 kademeli "düzey okumalı çabayı derecelendirme"/"doğru bir strateji ile başarı":


---3.En Başarısızlara;

Sınıfın en başarılı 3 öğrencisi bile bu genel/kaba sınıflamada yine en sonda kalıyor:

Okumamaya devam edin, dersin en önemli bilgilerinden kopuk, genellenmiş yanıtlar bile veremeyenlere lafın özü, bu gidişle siz bile kalmaktan kurtulamazsınız.

Teorik 6 dersimin ort. 20+ üstüne çıkmalı ki, başarıyı bulmak üzere kendinize sınıfta bir yer edinmiş olasınız, turist modundan kurtulmalısınız.


--2.Başarısızlara;

Okuyup ama karıştıranlara özet çıkarıp çok daha düzenli çalışın! Yoksa işiniz hala zor.

Teorik 6 dersimin ort. 25+ üstüne çıkmalı ki, başarıyla buluşmaya değer çabalara kavuşulsun. Final artık son şansınız.


-1.Başarıyı arayanlara;

Akıl yürütüp sorulara birazık temas sağlayarak yanıt bulunalara, disiplinli ve tekrar okumalar sağlayıp geçer notları toparlayın.

Teorik 6 dersimin ort. 30+ üstüne çıkmalı ki başarıyı kucaklamaya hazır hale gelebilmiş olunsun.


---


+1.Başarıyı yakalama potansiyeli taşıyanlara;

Sorunun özünü/yerini hiç ıskalamayın, 

Size de özetler, tekrarlar, derse hazırlık ve katılım halen şart.

Teorik 6 dersimin ort. 35+ üstüne çıkmalı ki sınıfa nazaran başarı garanti olsun.


++2.Başarıyı yakalayanlara;

Tempoyu koruyun ama kendinize de aşırı güvenmeyin, süreçlere daha kaliteli bir yaklaşım sağlayın. 

Teorik 6 dersimin ort. 40+ üstüne çıkmalı ki başarı artık kalıcı olsun.


+++3.Başarıyı sürdürebilenlere;

Tempoyu arttırın kendinizi daha çok geliştirin, süreçleri aşın ve çok daha kaliteli özgün bir yaklaşım sağlayın. 

Teorik 6 dersimin ort. 45-50+ üstüne çıkmalı ki başarınız ikna edici olsun.


---


++++4.Artık gerçekten başarılı  

Sınıfın gelebileceği zirve 4 senede belki en çok bu kadar gelişebilir, 

mevcut süreçleri aşmak için çok daha kaliteli çalışmak ve özgün bir yaklaşım bulmak şart.

Teorik 6 dersimin ort. 50+ üstüne çıkarsa başarınız size projeleri tamamlatır.

Yoksa çok ikna edici de olamazsınız.


---

Anahtar

PKT Vize Analizi,2025-2026,2025-2026 Güz,VFB,Vizeler,Dersler,Karşılaştırma,Ders Sınav Analizi,Başarı,Gelecek,Strateji,Kİtap,Puan,Ortalama,Öneri,Sınav,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

PKT Vize Analizi (Ders Sınav Analizi)

PKT Vize Analizi (Ders Sınav Analizi) Bu sayfa siz öğrencilerimize vizenizin pek çok ayrıntısını sergiler. Bu ders başarı analizi raporunun ...