pkt Final Sonuç ve Güz Döneminin 2s-pkt Son Taslak Kalite Toplantısı (KT)
F-En düşük not: 20
15 öğrenciye sınav notu girilmiştir.
Gelecek dönem:
PKT FB ve Ödev etkisi:
F ve KT Özeti:
Final
Sınava girmeyen : 0 k
Sınıf Mevcut : 15k (Dönem başı: 20-Devamsız: 5)
Devamsızlar (5)
Devamsızlar 14h sonrası kalmış demektir!
Devamsızlar sınav öncesi de liste halinde bellidir.
Bknz. Yoklama (5h ve +) Blog, Bulut ve OGRIS mesaj gönderir!
(Sınava devamsız 0 öğrenci de katılmak istedi! Bu tür taleplerle gelmeyin, alamayız.)
(Sınavlarda 1s için yer sorunu da başlamak üzeredir!)
Derse devamın düşüklüğü de belirgindir. Ortalama 3h ve üstündedir.
---
Uyarı-Ödev listesi (5 hafta+v+5 hafta)
Arazi gezisi, klüp vb. devamsızlıklar da ayrıca dersin akışını aksatmayacak şekilde bildirilmeli ve ödev listeleri derhal güncellenmelidir.
En baştan ilk ve son haftalar dışında vize sonrası ve bir de VÖ yedek (arazi) hafta olacak şekilde VÖ-Vize Öncesi 2h ile VS-Vize Sonrası 2h ödev listesine katılmamalıdır.
Ödev listeleri
Ödev listeleri ilk haftadan tarihlenir. Teslimleri de o dersin önceki haftası her c.tesi biter!VÖ: -1, -X, <=6h =4 hafta ödev dağılımı yapılabilir!
V=7h
VS: -1(8h) <=14h yani 6 hafta ödev dağılımı yapılabilir!
Bknz. Geçmiş ve Gelecek Duyurular (GGD)
---
Final Test Başarı:
Ort. 41, (9k başarılı / 15k )
---
Bütünleme için ilk uyarılar
Final ile içerik, not ve soru dağılımı hep aynıdır.
Sonrasında KT yapılmaz. Dersin devamı olan ders için bknz. GDD
Sınava giren öğrenci sayısı için bknz. Yönetmelik.
Belli bir sayı altında başarı için 70 baraj notu olur.
Bknz. Geçmiş ve gelecek duyurular
Bknz. 3 tespit (Tespit-1,2,3)
---
Kalite Toplantısı (KT)
2024-2025 Güz döneminin 1.s son KT yapıldı:
KT katılımı, Temel Tasarım dersi teslimi nedeniyle gönüllü bırakıldı:
Sadece 6 öğrenci katıldı. Mevcut (15)
Süresi: (15 dk.)
Sadece 6 öğrenci katıldı. Mevcut (15)
(KT ile dönemlik olarak yapılan alttaki 1s - 3 tespit nettir. Kalanı ise pek yakında sınav kağıtları okunup 17/1 cuma yayımlandı, öğrenciye de 1s blog sitesinde bilgi verildi. )
(KT ile dönemlik olarak yapılan alttaki 2s - 3 tespit nettir. Kalanı ise pek yakında sınav kağıtları okunup yayımlandı, öğrenciye de altta bilgi verildi. )
Tespit-1: Etkileşim zayıflığı
KT'na da gönüllü katılımın düşüklüğünden görülebileceği gibi kısa (10-15 dk.) sürecek bir KT için gönülsüz öğrencilerin çokluğu belirgindir.
(Gerekçe: Biletleri olduğunu söyleyen 2k bulunmayan 9k)
Katılanlar (6) ise zaten derse de devamsız ortalamasının altında kalarak (2h ve daha az) devam edenlerdir ve bu da oldukça belirgindir.
Uyarı
İlk ve son hafta yoklama alınır! Hatta bu haftalar ders sonunda ilk ve ara KT'ler de yapılır!
Bu KT'lere katılmayanlar, dersin akışı, not dağılımları vb öğrencinin diğer insiyatif alabileceği veya seçenekli konularda artık hiçbir talepte de bulunamaz!
Ancak vize sonrası haftada da yoklama alınsa, çoğu öğr. devamsızlığa sınırda yakalanacaktır! Bu konudaki tutum şimdilik öğrenci lehinedir!
Tespit-2: Final Not Tahminleri
Öğrencilerle (9) tek tek kendilerinin başarı beklentileri konuşuldu, görüşleri soruldu, 1 kişi "70" ve 1 kişi "iyi" dışında ortalama "40-50" beklentisi belirgindi.
Öğrencinin %10 hatayla tahmin etmesi beklenir. Tahminler sınav kağıdına da artık 1. sayfaya sol üste ismin üstüne şu şekilde kendiliğinden yazılı olarak alınacaktır:
"Öğrenci Toplam Not Tahmini : ..." (Unutmayana ufak bir ödül var.)
F-Kimse not tahmininde bulunmamıştır.
Sınavlarda artık 2 sayfaya da mutlaka isim yazılacaktır.
Tespit-3: Ödeve katılım
Ödeve katılımları oranında puan artışı sağlamaları mümkün olduğu halde özellikle
2k- klasik ödev sorularının dahi boş kaldığı görülüyor.
1k- ise öğretim üyesi anlattığında kapağı açılmayan bir kitaba dönüşüyor!
İÇH için 1k seçenekli 2.ödevdir.
Öğrencinin klasik olarak proje dersine ağırlık vermeleri nedeniyle bir kısmının ödev yapmayanlar yada tam yapmayanlar grubunda yer aldıkları biliniyor.
Bu şekilde belli belirsiz ödeve katılımla geçen dönem katılımın düşüklüğü ve derse alternatif kaynaklara ve seçeneklere rağmen ilgi azlığı nedeniyle tahmini başarı yine düşüktür, başarının yükselmeyişinde de bu katılımsızlık/gönülsüzlük açıkça belirgindir.
---
Alttakiler de 1s ile ilgili durumları içerse de 2s için de geçerlidir. O yüzden yakın ilişkili diğer tespitler ve ÖN UYARILARDIR:
Tespit-4: Kağıt kullanım verileri
1k kısmı tamamen boş bırakan : 0
1k kısmı çoğunlukla boş bırakanlar : 3
2k kısmı tamamen boş bırakan : 0
2k kısmı çoğunlukla boş bırakanlar : 3
Ek (ödev yapanlar) kısımda;
1ö (VÖ_Vize öncesi) kısmı tamamen boş bırakan :
çoğunluk (yapılan ödev de hatırlamamaktadır!)
1ö (VÖ) kısmı çoğunlukla boş bırakanlar : 2+7* (1.ödevi de yaptıkları halde)
2ö (VS_Vize sonrası) kısmı tamamen boş bırakanlar :
çoğunluk (yapılan ödev de hatırlamamaktadır!)
2ö (VS_Vize sonrası) kısmı çoğunlukla boş bırakanlar : 2+7 (2.ödevi de yaptıkları halde)
---
Final değerlendirmesi yapılırken tüm eksikliklerini sergileyen 2.sınıfa rağmen değerlemede son kez yine oldukça öğrenci lehine hareket edilmiştir:
Final değerlendirmesi yapılırken tüm eksikliklerini sergileyen 2.sınıfa rağmen değerlemede son kez yine oldukça öğrenci lehine hareket edilmiştir:
En ilginç durumlar (2#):
*1 Ödev yaptıkları halde ek soruları yanıtlamayanlar:
Ek Ödev kısmını tamamen boş bırakanlar : 7 ?! (ödevleri de yaptıkları halde)
Çoğunluk (yapılan ödevi de hatırlamamaktadır!)
Özellikle ek soruların kimler tarafından yanıtlanması gerektiği açıktır, ancak ödev yaptıkları halde bu soruları çok rahatlıkla yanıtlamaları beklenen o ödevi yapmış kesimden bu soruları yanıtlamayanların olduğu görülmektedir. Onların sadece bu kez dezavantajlı duruma düşmemesi için notta kırılmadan ödev teslimlerine ve sürece katılımlarına göre yine not verilmiştir.
Bir daha yaptığı ödev hakkında hiç bir şey yazamayan/lar not alamazlar ya da bu kadar toleranslı değerlendirilmeyeceklerdir!
2 Geçen yıldan kalıpta bu dönemde dersi tekrar alan yoktur:
Geçen seneden dersi alanlar içinde tekrar kalanlar olmaması için dönem başı gecikmeden ödev almaları kendileri için çok daha uygun olur.
---
*1 Ödev yaptıkları halde ek soruları yanıtlamayanlar:
Ek Ödev kısmını tamamen boş bırakanlar : 7 ?! (ödevleri de yaptıkları halde)
Özellikle ek soruların kimler tarafından yanıtlanması gerektiği açıktır, ancak ödev yaptıkları halde bu soruları çok rahatlıkla yanıtlamaları beklenen o ödevi yapmış kesimden bu soruları yanıtlamayanların olduğu görülmektedir. Onların sadece bu kez dezavantajlı duruma düşmemesi için notta kırılmadan ödev teslimlerine ve sürece katılımlarına göre yine not verilmiştir.
Bir daha yaptığı ödev hakkında hiç bir şey yazamayan/lar not alamazlar ya da bu kadar toleranslı değerlendirilmeyeceklerdir!2 Geçen yıldan kalıpta bu dönemde dersi tekrar alan yoktur:
Geçen seneden dersi alanlar içinde tekrar kalanlar olmaması için dönem başı gecikmeden ödev almaları kendileri için çok daha uygun olur.
---
Genel durumlar:
1. Klasik kısımda görülen tutumların ön değerlendirmesi:
1a. Yanıtları boş kalan sorular:
Gereksiz yanıtlar bu sınavda artık azalmıştır.
Yanıtları boş bırakanların bilmedikleri konuda yorum yapmaktan kaçınmaları yerinde olmuştur.
1b. Tümdengelimli yanıtlar:
Konuyu bilmedikleri veya çok az hatırladıkları halde derse genel ilke ve olumlu yaklaşımları gereği yorum yapanların ise yine en az düzeyde bir notla değerlendirdikleri söylenebilir.
1c. Yorum yapanlara öneriler:
Üstteki 1b durumunun dersin o konusuna yani sorudaki bağlama göre biraz daha odaklı bir şekilde doğru kavramların sayısı arttırılarak düzeltilebilmesi için özellikle şu yolun izlenilmesi gerekir:
Ezberden kaçınılarak ve sürekli bir şekilde genelleme de yapılmadan soruların derste işlenildiği haliyle kullanılan kavramlar (zamanında kavranılıp günlük yaşamda biraz daha kullanılarak, onlara alışıldıktan sonra)* yanıtlarda ki beklenen kullanımları da hiç atlanilmadan soruların yanıtlanması ısrarla beklenmektedir!
*Dersteki sınırlı süreler içinde yapılan sunumlar da okuma yerine öğrenci giderek hızlıca ve serbestçe konuşmaya yönelmelidir. Ancak ders ile de sınırlı kalmayacak şekilde ses kayıtlarında sunum daha konuşma kalitesinin (tonlama ve vurgular ile diksiyon vs) arttırılması gerekir.
Aslında ödevin öğrenciler arasında da ön sunumlarla test edilmesi ve kavram kullanımlarını güçlendirilecek şekilde tartışmaların yapılması yerinde olur.
Mesleki alana ilişkin kavramsal düzeyin yükselmesi için yukarıdaki öneri/ler önemsenmelidir ve bu konuda yanıtlar puanlanırken giderek daha daraltılmış bir alanda doğru yanıtlar verecek şekilde yorum yapmanız gerekmektedir.
Tabii genel sorular sorulmuş olsa bile tekrarlı ve genellemeli yorumlar yersizdir, o sorunun, dersin ilgili kitap ve bölümüyle bağlantılı kalınarak yanıtlanması gerekmektedir. Bu da zaten size kolaylık olsun diye sorunun başında kodlamalarla sürekli olarak hatırlatılmaktadır.
1d. Yanlış ifadeler ve cümleler:
Ayrıca fazla genelleme yapma hatası dışında yer yer oldukça ya da kısmen yanlış ifadeler ve cümleler dahi kurulmaktadır. Bunlar da not almayı engel teşkil eden notu doğru ifadelere nazaran düşüren diğer hususlardır!
1e. Ödev bilinci ve başarı:
Ödev bilinci yeteri kadar gelişmeyince başarısızlık doğal bir sonuç oluyor. O yüzden baştan uyarıları dikkate alan ve avantajlı durumları stratejik olarak değerlendirmeyi bilenler bize de aldıkları düşük notlara karşı daha yüksek ve yeterli bir notla finali tamamlamışlardır.
1f. Teşekkür:
Bu bu genel durum sayesinde hem sınıf ortalaması yükselmese de F başarı oranı yükselmiş, B 6 k kalmıştır.Geçenler hem tekrar sınava girecek durumda kendilerini bırakmadıkları için daha çok zaman kazanmışlar ve hem de sömestrde de gelecek döneme (İÇH) hazırlık için söylenilenlere daha odaklı ve kararlı başlama olasılığını da değerlendirme şansına erişmişlerdir. Bu sayede üstün başarı gelecek dönemde kaçınılmaz bir şekilde onlarla buluşacaktır. O yüzden derse katılımlarını güçlendirerek ders izleyenlere ve ödev yapanları gönülden tebrik ediyorum.
F-En yüksek not: 66
F-En düşük not: 20
2. 1k ve 2k kısımlarının değerlendirilmesi:
2a. Soru dağılımı:
1k Kitapta hazır soru yoktur. Soru sayısı öğrenci talebiyle artmış ve 6 soru sorulmuştur:
2k Kitapta hazır soru vardır. Ödev yapmadığı ve soru da hazırlamadığı halde bu sorulardan da faydalananlara bu dönem son kez şans verilmiştir. Artık 1.ödev zorunluluğuna tüm sınıf uyulacaktır!Soru sayısı öğrenci talebiyle artmış ve 6 soru sorulmuştur:
i. 1k-Kitaba göre hazır sorular:
6 sorunun vizeye göre yanıtlanma oranı F ile artmıştır. Bu kez daha bilinçli bir hazırlıkla sınavın yapılabildiği görülmektedir.
ii. 2k-Soru çıkarma:
Gelecek dönem artık sorularınız olsa da sınavda kesin sorulur olmayacaktır, VFB sınavlarda ödev teslimi ve sunumu yapanlara özel sorularla ödev puanı yansıtılmış olacaktır !
Özgün soru çıkarabilme becerisini geliştirmek üzere yine de soru hazırlanacak, ama ödev yapmasanız da kullanılmasını engellemiş olacağız, bu ödev sorularınızı bir araya toparlayarak, sınav öncesindeki 2.hafta (4h) dersinde bana iletmeniz gerekiyor.
iii. Ödev ve Kalite
Tabii ödev yaparak ve notunuzu da peşinen yükselterek soru da hazırlanması her zaman yerinde olacaktır. Bu güz dönemi olduğu gibi sadece soru hazırlayıp, sunuma katılmayanlar, kendini kolaylıkla kısa yoldan geliştiremez. Ödev yapmadıkça sözlüde konuşma ve kavram kullanımları konusu bir eksiklik olarak kalmaya devam edecektir... Ses kaydı da önemlidir, teslim edilmezse, puan kırılmaktadır.
iv. Ders öncesi bağlama odaklanma:
Her zaman derse ödev yapsanız da yapmasanız da derse hazırlıklı gelmeniz ve o haftaki bölümü mutlaka okumanız genel tavsiyedir.
v. Beyan edilen ödev ve listeye göre akış:
Beyan edilen ödev yapılır, yapılmazsa akış bozulur, bu da önemsiz görülse de bir saygısızlıktır. Bu genel tutumun da artık değişmesi beklenmektedir, aksi halde önlem alınır, ödev geçersiz sayılır ya da kısmen puan kırılır...
---
1. Klasik kısımda görülen tutumların ön değerlendirmesi:
1a. Yanıtları boş kalan sorular:
Gereksiz yanıtlar bu sınavda artık azalmıştır.
Yanıtları boş bırakanların bilmedikleri konuda yorum yapmaktan kaçınmaları yerinde olmuştur.
1b. Tümdengelimli yanıtlar:
Konuyu bilmedikleri veya çok az hatırladıkları halde derse genel ilke ve olumlu yaklaşımları gereği yorum yapanların ise yine en az düzeyde bir notla değerlendirdikleri söylenebilir.
1c. Yorum yapanlara öneriler:
Üstteki 1b durumunun dersin o konusuna yani sorudaki bağlama göre biraz daha odaklı bir şekilde doğru kavramların sayısı arttırılarak düzeltilebilmesi için özellikle şu yolun izlenilmesi gerekir:
Ezberden kaçınılarak ve sürekli bir şekilde genelleme de yapılmadan soruların derste işlenildiği haliyle kullanılan kavramlar (zamanında kavranılıp günlük yaşamda biraz daha kullanılarak, onlara alışıldıktan sonra)* yanıtlarda ki beklenen kullanımları da hiç atlanilmadan soruların yanıtlanması ısrarla beklenmektedir!
*Dersteki sınırlı süreler içinde yapılan sunumlar da okuma yerine öğrenci giderek hızlıca ve serbestçe konuşmaya yönelmelidir. Ancak ders ile de sınırlı kalmayacak şekilde ses kayıtlarında sunum daha konuşma kalitesinin (tonlama ve vurgular ile diksiyon vs) arttırılması gerekir.
Aslında ödevin öğrenciler arasında da ön sunumlarla test edilmesi ve kavram kullanımlarını güçlendirilecek şekilde tartışmaların yapılması yerinde olur.
Mesleki alana ilişkin kavramsal düzeyin yükselmesi için yukarıdaki öneri/ler önemsenmelidir ve bu konuda yanıtlar puanlanırken giderek daha daraltılmış bir alanda doğru yanıtlar verecek şekilde yorum yapmanız gerekmektedir.
Tabii genel sorular sorulmuş olsa bile tekrarlı ve genellemeli yorumlar yersizdir, o sorunun, dersin ilgili kitap ve bölümüyle bağlantılı kalınarak yanıtlanması gerekmektedir. Bu da zaten size kolaylık olsun diye sorunun başında kodlamalarla sürekli olarak hatırlatılmaktadır.
1d. Yanlış ifadeler ve cümleler:
Ayrıca fazla genelleme yapma hatası dışında yer yer oldukça ya da kısmen yanlış ifadeler ve cümleler dahi kurulmaktadır. Bunlar da not almayı engel teşkil eden notu doğru ifadelere nazaran düşüren diğer hususlardır!
1e. Ödev bilinci ve başarı:
Ödev bilinci yeteri kadar gelişmeyince başarısızlık doğal bir sonuç oluyor. O yüzden baştan uyarıları dikkate alan ve avantajlı durumları stratejik olarak değerlendirmeyi bilenler bize de aldıkları düşük notlara karşı daha yüksek ve yeterli bir notla finali tamamlamışlardır.
1f. Teşekkür:
Bu bu genel durum sayesinde hem sınıf ortalaması yükselmese de F başarı oranı yükselmiş, B 6 k kalmıştır.
F-En düşük not: 20
2a. Soru dağılımı:
1k Kitapta hazır soru yoktur. Soru sayısı öğrenci talebiyle artmış ve 6 soru sorulmuştur:
2k Kitapta hazır soru vardır. Ödev yapmadığı ve soru da hazırlamadığı halde bu sorulardan da faydalananlara bu dönem son kez şans verilmiştir. Artık 1.ödev zorunluluğuna tüm sınıf uyulacaktır!
i. 1k-Kitaba göre hazır sorular:
6 sorunun vizeye göre yanıtlanma oranı F ile artmıştır.
ii. 2k-Soru çıkarma:
Gelecek dönem artık sorularınız olsa da sınavda kesin sorulur olmayacaktır, VFB sınavlarda ödev teslimi ve sunumu yapanlara özel sorularla ödev puanı yansıtılmış olacaktır !
iii. Ödev ve Kalite
Tabii ödev yaparak ve notunuzu da peşinen yükselterek soru da hazırlanması her zaman yerinde olacaktır. Bu güz dönemi olduğu gibi sadece soru hazırlayıp, sunuma katılmayanlar, kendini kolaylıkla kısa yoldan geliştiremez. Ödev yapmadıkça sözlüde konuşma ve kavram kullanımları konusu bir eksiklik olarak kalmaya devam edecektir... Ses kaydı da önemlidir, teslim edilmezse, puan kırılmaktadır.
iv. Ders öncesi bağlama odaklanma:
Her zaman derse ödev yapsanız da yapmasanız da derse hazırlıklı gelmeniz ve o haftaki bölümü mutlaka okumanız genel tavsiyedir.
v. Beyan edilen ödev ve listeye göre akış:
Beyan edilen ödev yapılır, yapılmazsa akış bozulur, bu da önemsiz görülse de bir saygısızlıktır. Bu genel tutumun da artık değişmesi beklenmektedir, aksi halde önlem alınır, ödev geçersiz sayılır ya da kısmen puan kırılır...
Gelecek Dönem Dersleri (GDD)
Gelecek dönemin 1 dersinin (İÇH) genel kapsamı, kitapları ve ödev puan ağırlıkları hem ara KT ile hem de sonra bu blogta duyuruldu, bu konuda öğrenci görüşleri alındı ve final dönemi bitmeden zorunlu ve seçenekli ödeve katılım listelerini belirleyip bir temsilci vasıtasıyla (Gamze) e-postayla göndermeleri gerektiği hatırlatıldı.
Bu amaçla gelecek dönemin tanıtımı 14h ara toplantıda da zaten yapılmıştı!
21/1:
(... Temsilci göndermedi, Final sınavında tekrar yüz yüze soruldu, daha ince bir 2k1-kitap verildi, ödev listesi teslimi Son trh : 26/1 verildi)
Başarı
Sınıfın ortak bulut üzerinden tüm kaynakları (kitaplar, sunumlar, ses kayıtları, geçmiş ödev taslak soruları vb) önceden görüp, bilerek hazırlık yapmaları mümkündür, erken aksiyon alanlarla dersin akışı ilk haftadan netleşmiş ve öyle de son şeklini alarak sabitlenmiş olur.
Bknz. Geçmiş ve gelecek duyurular
Anahtar
pkt,Final,Gelecek Dönem Dersleri (GDD),GDD,içh,ÖDEV,AKIŞ,KİTAP,KAYNAK,Başarı,Devamsızlık,
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2024-2025 Güz 1s sp1 ise Kalanlar için alttadır:
Final
Sınava girmeyen : ...k
Sınıf Mevcut : 15k (Dönem başı: 20-Devamsız: 5)
Devamsızlar (5)
Devamsızlar 14h sonrası kalmış demektir!
Devamsızlar sınav öncesi de liste halinde bellidir.
Bknz. Yoklama (5h ve +) Blog, Bulut ve OGRIS mesaj gönderir!
(Sınava devamsız ... öğrenci de katılmak istedi! Bu tür taleplerle gelmeyin, alamayız.)
(Sınavlarda 1s için yer sorunu da başlamak üzeredir!)
Derse devamın düşüklüğü de belirgindir. Ortalama 3h ve üstündedir.
Uyarı-Ödev listesi
Arazi gezisi, klüp vb. devamsızlıklar da ayrıca dersin akışını aksatmayacak şekilde bildirilmeli ve ödev listeleri derhal güncellenmelidir.
En baştan ilk ve son haftalar dışında vize sonrası ve bir de VÖ yedek (arazi) hafta olacak şekilde VÖ-Vize Öncesi 2h ile VS-Vize Sonrası 2h ödev listesine katılmamalıdır.
Ödev listeleri
VÖ: -1, -X, <=6h =4 hafta ödev dağılımı yapılabilir!
V=7h
VS: -1(8h) <=14h yani 6 hafta ödev dağılımı yapılabilir!
Bknz. Geçmiş ve Gelecek Duyurular (GGD)
Final Test Başarı:
...
Bütünleme için ilk uyarılar
Final ile içerik, not ve soru dağılımı hep aynıdır.
Sonrasında KT yapılmaz. Dersin devamı olan ders için bknz. GDD
Sınava giren öğrenci sayısı için bknz. Yönetmelik.
Belli bir sayı altında başarı için 70 baraj notu olur.
Bknz. Geçmiş ve gelecek duyurular
... devamı pek yakında.
(KT ile dönemlik olarak yapılan alttaki 3 tespit nettir. Kalanı ise pek yakında sınav kağıtları okununca verilecektir. )
Kalite Toplantısı (KT)
2024-2025 Güz döneminin 1.s son KT yapıldı:
KT katılımı, Temel Tasarım dersi teslimi nedeniyle gönüllü bırakıldı:
Sadece ... öğrenci katıldı. Mevcut (15)
Süresi: ... (15 dk.)
1s KT sonrası alttaki taslak 3 tespit nettir. Kalanı pek yakında sınav kağıtları okununca verilecektir.
Tespit-1: Etkileşim zayıflığı
KT'na da gönüllü katılımın düşüklüğünden görülebileceği gibi kısa (10-15 dk.) sürecek bir KT için gönülsüz öğrencilerin çokluğu belirgindir. Katılanlar ise zaten derse de devamsız ortalamasının altında kalarak (2h ve daha az) devam edenlerdir ve oldukça belirgindir.
Uyarı
İlk ve son hafta yoklama alınır! Hatta bu haftalar ders sonunda ilk ve ara KT'ler de yapılır!
Bu KT'lere katılmayanlar, dersin akışı, not dağılımları vb öğrencinin diğer insiyatif alabileceği veya seçenekli konularda artık hiçbir talepte de bulunamaz!
Ancak vize sonrası haftada da yoklama alınsa, çoğu öğr. devamsızlığa sınırda yakalanacaktır! Bu konudaki tutum şimdilik öğrenci lehinedir!
Tespit-2: Final Not Tahminleri
Öğrencilerle (9) tek tek kendilerinin başarı beklentileri konuşuldu, görüşleri soruldu, 1 kişi "70" ve 1 kişi "iyi" dışında ortalama "40-50" beklentisi belirgindi.
Öğrencinin %10 hatayla tahmin etmesi beklenir. Tahminler sınav kağıdına da artık 1. sayfaya sol üste ismin üstüne şu şekilde kendiliğinden yazılı olarak alınacaktır: "Öğrenci Toplam Not Tahmini : ..." (Unutmayana ufak bir ödül var.)
Tespit-3: Ödeve katılım
Ödeve katılımları oranında puan artışı sağlamaları mümkün olduğu halde klasik ödev sorularının dahi boş kaldığı görülüyor.
Proje dersine ağırlık vermeleri nedeniyle çoğunun ödev yapmayanlar grubunda yer aldıkları anlaşıldı. Bu şekilde belli belirsiz ödeve katılımla geçen dönem katılımın düşüklüğü ve derse alternatif kaynaklara ve seçeneklere rağmen ilgi azlığı nedeniyle tahmini başarı yine düşüktür, başarının yükselmeyişinde de bu katılımsızlık/gönülsüzlük açıkça belirgindir.
---
Alttaki de yine 1s ile ilgili durumlardır:
Tespit-4: Kağıt kullanım verileri
Klasik kısmı tamamen boş bırakanlar : 5 (ÇALIŞIP GELMELİLER!)
Klasik kısmı çoğunlukla boş bırakanlar : 1 (ödevleri de yaptığı halde) (YANIT VERİLMESİ ZORUNLUDUR!)
Ek (ödev yapanlar) kısımda;
Ek Ödev kısmını tamamen boş bırakanlar : azınlık ?! (ödevleri de yaptıkları halde)
Ek Ödev kısmını çoğunlukla boş bırakanlar : çoğunluk ?! (ödevleri de yaptığı halde)
Final değerlendirmesi yapılırken tüm eksikliklerini sergileyen 1.sınıfa rağmen değerlemede son kez yine oldukça öğrenci lehine hareket edilmiştir:
En ilginç durumlar (2#):
1 Ödev yaptıkları halde ek soruları yanıtlamayanlar:
Ek Ödev kısmını tamamen boş bırakanlar : çoğunluk ?! (ödevleri de yaptkları halde)
Bir daha yaptığı ödev hakkında hiç bir şey yazamayan/lar bu kadar toleranslı değerlendirilmeyecektir!
2 Geçen yıldan kalıpta bu dönemde tekrar kalanlar:
Geçen seneden dersi alanlar içinde tekrar kalanlar olmuştur. Tekrar kalanların seni ödev almaları kendileri çok daha uygundur.
---
Genel durumlar:
1. Klasik kısımda görülen tutumların ön değerlendirmesi:
1a. Yanıtları boş kalan sorular:
Gereksiz yanıtlar bu sınavda azalmıştır.
Yanıtları boş bırakanların bilmedikleri konuda yorum yapmaktan kaçınmaları yerinde olmuştur.
1b. Tümdengelimli yanıtlar:
Konuyu bilmedikleri veya çok az hatırladıkları halde derse genel ilke ve olumlu yaklaşımları gereği yorum yapanların ise yine en az düzeyde bir notla değerlendirdikleri söylenebilir.
1c. Yorum yapanlara öneriler:
Üstteki 1b durumunun dersin o konusuna yani sorudaki bağlama göre biraz daha odaklı bir şekilde doğru kavramların sayısı arttırılarak düzeltilebilmesi için özellikle şu yolun izlenilmesi gerekir:
Ezberden kaçınılarak ve sürekli bir şekilde genelleme de yapılmadan soruların derste işlenildiği haliyle kullanılan kavramlar (zamanında kavranılıp günlük yaşamda biraz daha kullanılarak, onlara alışıldıktan sonra)* yanıtlarda ki beklenen kullanımları da hiç atlanilmadan soruların yanıtlanması ısrarla beklenmektedir!
*Dersteki sınırlı süreler içinde yapılan sunumlar da okuma yerine öğrenci giderek hızlıca ve serbestçe konuşmaya yönelmelidir. Ancak ders ile de sınırlı kalmayacak şekilde ses kayıtlarında sunum daha konuşma kalitesinin (tonlama ve vurgular ile diksiyon vs) arttırılması gerekir.
Aslında ödevin öğrenciler arasında da ön sunumlarla test edilmesi ve kavram kullanımlarını güçlendirilecek şekilde tartışmaların yapılması yerinde olur.
Mesleki alana ilişkin kavramsal düzeyin yükselmesi için yukarıdaki öneri/ler önemsenmelidir ve bu konuda yanıtlar puanlanırken giderek daha daraltılmış bir alanda doğru yanıtlar verecek şekilde yorum yapmanız gerekmektedir.
Tabii genel sorular sorulmuş olsa bile tekrarlı ve genellemeli yorumlar yersizdir, o sorunun, dersin ilgili kitap ve bölümüyle bağlantılı kalınarak yanıtlanması gerekmektedir. Bu da zaten size kolaylık olsun diye sorunun başında kodlamalarla sürekli olarak hatırlatılmaktadır.
1d. Yanlış ifadeler ve cümleler:
Ayrıca fazla genelleme yapma hatası dışında yer yer oldukça ya da kısmen yanlış ifadeler ve cümleler dahi kurulmaktadır. Bunlar da not almayı engel teşkil eden notu doğru ifadelere nazaran düşüren diğer hususlardır!
1e. Ödev bilinci ve başarı:
Ödev bilinci yeteri kadar gelişmeyince başarısızlık doğal bir sonuç oluyor. O yüzden baştan uyarıları dikkate alan ve avantajlı durumları stratejik olarak değerlendirmeyi bilenler bize de aldıkları düşük notlara karşı daha yüksek ve yeterli bir notla finali tamamlamışlardır.
1f. Teşekkür:
Bu bu genel durum sayesinde hem sınıf ortalaması yükselmiş hem de tekrar sınava girecek durumda kendilerini bırakmadıkları için daha çok zaman kazanmışlar ve sömestride de gelecek döneme hazırlık için söylenilenlere daha odaklı ve kararlı başlama olasılığını da değerlendirme şansına erişmişlerdir. Bu sayede üstün başarı gelecek dönemde kaçınılmaz bir şekilde onlarla buluşacaktır. O yüzden derse katılımlarını güçlendirerek ders izleyenlere ve ödev yapanları gönülden tebrik ediyorum.
2. Test kısmın değerlendirilmesi:
2a. Soru dağılımı:
Kitaptan farklı hazır sorulardan bazen kısmen de değiştirilerek bir o kadar da özgün sorularla yine 10 soru sorulmuştur:
i. Kitaba göre hazır sorular:
Ortalama 5 - 6 sorunun vizeye göre bu kez daha bilinçli bir hazırlıkla yapılabildiği görülmektedir.
ii. Soru çıkarma:
Gelecek dönem artık hazır sorular olmayacaktır!
Özgün soru çıkarabilme şansını ödev yapmasanız da kullanmanızı beni bir araya toparlayarak sınav öncesindeki 2 hafta dersinde bana iletmeniz tavsiye ederim.
iii. Ödev ve Kalite
Tabii ödev yaparak ve notunuzu da peşinen yükselterek bu soruları hazırlama daha yerinde olacaktır. Bu dönem olduğu gibi sadece soru hazırlayıp sunuma katılmayanlar kendini kolaylıkla kısa yoldan geliştiremez. Ödev yapmadıkça sözlüde konuşma ve kavram kullanımları konusu bir eksiklik olarak kalmaya devam edecektir...
iv. Ders öncesi bağlama odaklanma:
Her zaman derse ödev yapsanız da yapmasanız da hazırlıklı gelmeniz ve o bölümü mutlaka okumanız genel tavsiyedir.
v. Beyan edilen ödev ve listeye göre akış:
Beyan edilen ödev yapılır, yapılmazsa akış bozulur, bu da önemsiz görülse de bir saygısızlıktır. Bu genel tutumun da artık değişmesi beklenmektedir, aksi halde önlem alınır.
Gelecek Dönem Dersleri (GDD)
Gelecek dönemin 2 dersinin genel kapsamı, kitapları ve ödev puan ağırlıkları hem ara KT ile hem de sonra bu blogta duyuruldu, bu konuda öğrenci görüşleri alındı ve final dönemi bitmeden zorunlu ve seçenekli ödeve katılım listelerini belirleyip bir temsilci vasıtasıyla (Gamze) e-postayla göndermeleri gerektiği hatırlatıldı. Bu amaçla gelecek dönemin tanıtımı 14h ara toplantıda da zaten yapılmıştı!
Başarı
Sınıfın ortak bulut üzerinden tüm kaynakları (kitaplar, sunumlar, ses kayıtları, geçmiş ödev taslak soruları vb) önceden görüp, bilerek hazırlık yapmaları mümkündür, erken aksiyon alanlarla dersin akışı ilk haftadan netleşmiş ve öyle de son şeklini alarak sabitlenmiş olur.
Bknz. Geçmiş ve gelecek duyurular
Anahtar
pkt,Final,Gelecek Dönem Dersleri (GDD),GDD,içh,ÖDEV,AKIŞ,KİTAP,KAYNAK,Başarı,Devamsızlık,
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder